هشت نامه

مطالب جالب و خواندنی از سراسر وب

هشت نامه

مطالب جالب و خواندنی از سراسر وب

چگونه یک اسم خاص و شیک برای فرزندم انتخاب کنم؟

انتخاب اسم کودک (دختر یا پسر) نیازمند بررسی دقیق گزینه های احتمالی است و انتخاب نام خوب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای فرزندتان انجام دهید.

در این بخش به بررسی بهترین اسامی دخترانه و پسرانه با تفکیک موضوعی خواهیم پرداخت.


انتخاب اسم برای فرزند یکی از مراحل بسیار مهم زندگی هر پدر و مادری است. بسیاری از والدین پس از گذشت سالها از تولد فرزندشان، در مورد پشیمانی از نام فرزندشان صحبت می کنند.

  

برخی طعمه گزینه های مرسوم می شوند و مدت کوتاهی پس از ثبت آن در شناسنامه فرزندشان متوجه می شوند که اشتباه بوده است.

برخی دیگر احساس می کنند که برای حفظ یک سنت نامگذاری خانوادگی تحت فشار هستند و در نهایت با نامی مواجه می شوند که اصلا آن را دوست ندارند و در نهایت یکی از والدین با اکراه تسلیم دیگری می شود.

می دانم، شما هرگز دوست ندارید این اتفاقات را تجربه کنید. در این مطلب در مورد چند قانون مهم در هنگام نامگذاری فرزند صحبت می کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


از گذاشتن اسم هایی که به تازگی مد می شوند خودداری کنید

نام فرزند شما چیزی است که تا پایان عمر همراه او خواهد بود. از خودتان بپرسید که آیا این نام در 10 سال آینده مضحک به نظر می رسد؟ آیا سایر کودکان وسوسه خواهند شد که او را با لحنی تمسخر آمیز در حیاط مدرسه صدا کنند؟ آیا فرزند من باید هر روز نام خود را هجی کند یا در مورد آن توضیح بدهد؟

اگر پاسخ هر یک از این سوالات “بله” است، قطعا اسم موردنظرتان اسم خوبی نیست و بهتر است از خیرش بگذرید.

تعداد زیادی از تحقیقات نشان داده است که نام‌های غیرعادی با نتایج مثبت کمتری در زندگی همراه است.

مطالعه‌ای در دانشگاه مارکت نشان داد که افرادی با نام‌های مشترک بیشتر به استخدام در می‌آیند و محققان دانشگاه نیویورک دریافتند افرادی که تلفظ نام‌شان آسان‌تر است، موقعیت‌های بالاتری را کسب می‌کنند.


به یاد داشته باشید که نام های کلاسیک نباید خسته کننده باشند

وقتی پیشنهاد می‌کنیم که به نام‌های کلاسیک پایبند باشید، مطمئناً منظورم این نیست که همه باید نام فرزندانشان را برخی از اسم های معمول بگذارند. به راستی که در این صورت چقدر همه چیز کسل کننده خواهد بود؟ نام‌های قابل توجه زیادی برای انتخاب وجود دارد که قرن‌هاست وجود داشته‌اند اما نسبتاً مبهم باقی مانده‌اند.

جالب این که برخی از این نام ها معانی زیبایی دارند و تلفظ آن هم راحت است، اما به هر دلیلی در اطرافمان آن را زیاد نشنیده ایم. اگر به دنبال اسمی خاص برای فرزندتان هستید در میان این نام های بامعنی و زیبا جستجو کنید.


نگاهی به شجره نامه خانوادگی تان بیندازید

یکی دیگر از مکان های عالی برای الهام گرفتن، درون شجره نامه شماست. ممکن است در بین اسامی اجدادتان اسم زیبا و تاثیرگذاری به چشم بخورد که ازاهمیت بالایی برای خانواده نیز برخوردار است.


به فرهنگ کشورتان احترام بگذارید

انتخاب نام از پیشینه فرهنگی خود راهی زیبا برای ارج نهادن به میراث شماست. زمانی که نگاهی به داستان های کهن و قدیمی کشور می اندازیم اسم های زیبا و قابل تامل بسیاری را می بینیم. واقعا چه چیزی بهتر از انتخاب اسمی که علاوه بر معنا و تلفظ مناسب، در تمدن و فرهنگ مان نیز ریشه داشته باشد؟


به دنبال معانی اسم ها باشید

این مرحله یک مرحله بسیار مهم و ضروری است، می پرسید چرا؟ به این خاطرکه اسامی زیادی هستند که در وهله اول زیبا به نظرمی رسند اما معنی خوبی ندارند. بله ممکن است با خودتان بگویید این نام را دوست دارم و معنی آن را نادیده بگیرید، اما اگر در آینده کسی معنای اسم فرزندتان را پرسیدمی خواهید چه جوابی به او بدهید؟

به نظر من به همان اندازه که زیبایی و شیوایی اسم اهمیت دارد، معنای آن نیز مهم است. پس در هنگام انتخاب اسم حتما معنای آن را هم بررسی کنید.


همه نام‌های مستعار ممکن را در نظر بگیرید

بسیاری از ما می بینیم که بچه ها در مدرسه برخی از هم کلاسی هایشان را به واسطه نام هایشان اذیت می کنند. واقعا چطور بچه ها می توانند اینقدر بی رحم باشند؟! ایده خوبی است که نام احتمالی را با همسرتان یا یکی دیگر از اعضای خانواده یا دوستان مورد اعتماد خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که احتمال تکان دهنده ای در رابطه با این اسم وجود ندارد.


حرف اول نام خانوادگی را فراموش نکنید

این ممکن است چیز مهمی به نظر نرسد، اما حروف اول نام خانوادگی فرزند شما یکی دیگر از نکات مهم است.

یکی از ایده های دیگر برای انتخاب اسم فرزند، هماهنگی حرف اول نام و نام خانودگی اوست. به این صورت تلفظ نام و نام خانوادگی او، آهنگ زیبایی هم خواهد داشت.


استرس نداشته باشید

اگر اشتباه کردید و از نامی که انتخاب کردید پشیمان شدید، نترسید، شما هنوز هم گزینه هایی دارید. شما می توانید برای همیشه از یک نام مستعار برای فرزندتان استفاده کنید و نام واعی او را فراموش کنید.

اگر هم دوست دارید که نام او را به صورت قانونی عوض کنید می توانید این کار را انجام بدیهد. این کار به مقداری کاغذبازی و هزینه نیاز دارد، اما غیرممکن نیست.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.